راهکارهای تأثیرگذار بر زیست‌بوم هویت دیجیتال ایران

, ,
راهکارهای تأثیرگذار بر زیست‌بوم هویت دیجیتال ایران

شرکت راهبران هویت مجازی آینده (برهان) در راستای شناخت بهتر زیست‌بوم‌ هویت دیجیتال کشور برای اولین بار اقدام به شناسایی راهکارهای تأثیرگذار بر زیست‌بوم هویت دیجیتال ایران کرده است. این راهکارها تحت مالکیت شرکت‌های داخلی بوده و بر مبنای اطلاعات مندرج در رسانه‌های رسمی آن شرکت گردآوری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: ضرورت شکل‌گیری اکوسیستم هویت دیجیتال

نقشه تهیه شده در درجه اول بر مبنای توجه به خود راهکار و سپس شرکت ارائه‌دهنده آن می‌باشد؛ به عبارت دیگر در صورتی که یک راهکار دارای نشان تجاری و نام مجزایی از نام شرکت باشد آن نشان و نام راهکار درج شده است؛ اما در صورتی که نشانی از آن راهکار ارائه نشده باشد، نام راهکار و نشان شرکت ارائه‌دهنده در نسخه اول نقشه تهیه شده جای گرفته است. در برخی موارد نیز که شرکت‌ها تنها یک محصول در حوزه مورد بررسی بدون نام مستقل ارائه کرده‌اند به درج نشان تجاری شرکت اکتفا شده است.

60 راهکار داخلی هویت دیجیتال

مشاهده عکس در اندازه واقعی  |  دریافت فایل عکس

در نسخه 1.0 هفت خوشه مجزا بر اساس کارکرد اصلی هر راهکار مشخص شده و محصول یا محصولات هر شرکت، سازمان یا نهاد در خوشه مربوطه قرار گرفته است. این خوشه‌ها عبارت‌اند از:

    • سامانه‌های ملی (National Solutions)
    • سخت‌افزار (Hardware)
    • هویت دیجیتال بانکی (Bank Digital Identity)
    • مدیریت اعتبارنامه (Credential Management)
    • گواهی الکترونیکی (Electronic Certificate)
    • تائید هویت (Verification)
    • مدیریت هویت و دسترسی (Identity and Access management)

مبنای دسته‌بندی راهکارهای تأثیرگذار بر زیست‌بوم هویت دیجیتال ایران

در ادامه مبنای قرارگیری هر کدام از راهکارها در هر خوشه آورده شده است.

سامانه‌های ملی

سخت‌افزار

هویت دیجیتال بانکی

مدیریت اعتبارنامه

تأیید هویت

گواهی الکترونیکی

مدیریت هویت و دسترسی

شرکت برهان از تمامی مخاطبان و شرکت‌هایی که دارای محصول یا خدمتی در حوزه هویت دیجیتال کشور هستند دعوت می‌کند اطلاعات کلی شرکت و راهکار منتخب خود را برای ما ارسال نمایند تا پس از بررسی اولیه به صورت رایگان در نسخه‌های بعدی نقشه راهکارهای تأثیرگذار بر زیست‌بوم هویت دیجیتال کشور اضافه شود.

در انتها یاد‌آور می‌شود ذکر اسامی شرکت‌ها و راهکارها در نقشه مربوط به راهکارهای تأثیرگذار بر زیست‌بوم هویت دیجیتال ایران هیچ‌گونه تائیدی مبنی بر عملکرد محصول را از سوی شرکت برهان در پی ندارد و انتخاب راهکارها صرفاً بر اساس اطلاعات خود-اظهاری شرکت‌ها انجام شده است.

بدیهی است، قطعاً شمار بیشتری از راهکارهای داخلی قابلیت اضافه شدن به این نقشه را دارا می‌باشند که در نسخه‌های آینده در نظر گرفته خواهند شد. هر گونه نظر و انتقاد در مورد نقشه تهیه شده، پیشنهاد در زمینه بهبود آن یا فایل معرفی راهکار را از طریق ایمیل info@borhanid.com با ما در میان بگذارید.

 

ارسال رزومه

نام و نام‌خانوادگی(ضروری)
انواع فایل های مجاز : pdf, zip, docx, doc, rar, حداکثر اندازه فایل: 5 MB.