فصلنامه هویت دیجیتال شماره هفدهم پاییز 1401

,
فصلنامه هویت دیجیتال

شماره هفدهم فصلنامه تخصصی هویت دیجیتال با محتوای متنوعی به‌ویژه در حوزه اینترنت اشیاء برای فصل پاییز 1401 منتشر شد. این شماره، حاوی بخش‌های جدیدی با عناوین «نقش هوش مصنوعی در هویت دیجیتال» و «نقش هویت دیجیتال در امنیت سایبری» است.

فصلنامه هویت دیجیتال

مروری بر محتوای فصلنامه شماره هفدهم

سرمقاله شماره هفدهم فصلنامه تخصصی هویت دیجیتال با موضوع «دیپلماسی سایبری، قدرت‌نمایی نرم در فضای سایبر» به رشته تحریر درآمده است. در بخش تحلیل اسناد و قوانین، «بایدها و نبایدهای خط‌مشی‌گذاری هویت دیجیتال» و در بخش حکمرانی، «حاکمیت سایبری، نگاشت مسیری ناهموار» تشریح شده‌اند.

«نقش هوش مصنوعی در هویت دیجیتال» در ادامه آورده شده است. مطابق روال معمول شماره‌های قبل، در بخش تقویم رویدادهای معتبر و جهانی حاکمیت و هویت دیجیتال، رویدادهایی که تاریخ برگزاری آن‌ها در فصل پاییز 1401 است، معرفی شده و سپس، در بخش معرفی رویدادهای برگزارشده، رویداد «راه‌حل‌های شناسایی و پرداخت‌های نوآورانه 2022» مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه فصلنامه، «چارچوب اعتماد هویت بریتانیا» در بخش چارچوب اعتماد تشریح شده و در بخش راهبرد و رویکرد کشورها، «زیست‌بوم هویت دیجیتال کشور هندوستان» معرفی شده است. «نقش هویت دیجیتال در اینترنت اشیاء» محتوایی است که در بخش کاربردها تبیین شده است.

یشتر بخوانید: شماره پانزدهم فصلنامه تخصصی هویت دیجیتال

پس از آن، دو بخش معرفی راهکارهای داخلی و خارجی هویت دیجیتال در فصلنامه وجود دارد که در بخش راهکارهای داخلی به معرفی «راهکار شرکت پندار کوشک ایمن» پرداخته شده و در بخش راهکارهای خارجی، «پلتفرم اینترنت اشیاء فورج‌راک» بررسی شده است.

«فناوری در خانه، قفل‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء» در بخش فناوری‌ها و در بخش از نگاه آمار، «آمار هویت دیجیتال در حوزه اینترنت اشیاء» مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش استانداردها، «استانداردهای هویت دیجیتال» و در بخش امنیت هویت محور «هویت دیجیتال، اینترنت اشیاء و امنیت سایبری» بررسی شده است. در آخرین بخش این فصلنامه با عنوان مقالات، مقاله «ارائه چارچوب مدیریت هویت دیجیتال در فضای سایبر با رویکرد آمیخته» معرفی شده است.

برای دسترسی به این محتوا لطفاً به حساب کاربری خود وارد شوید